O kancelarii

O kancelarii

Semper Audyt

Kim jesteśmy?

Kancelaria powstała w 2014 r. Jej założycielem jest dr Krzysztof Paliwoda. Były wieloletni pracownik Najwyższej Izby Kontroli oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu. Specjalista finansów publicznych. Autor publikacji naukowych z tej dziedziny. Członek władz spółek prawa handlowego w podmiotach z udziałem Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.  Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (finanse publiczne) oraz Uniwersytetu Wrocławskiego (prawo finansowe, psychologia zarządzania). Audytor wewnętrzny (zaświadczenie Ministra Finansów nr 1904/2005).
Biegły sądowy z zakresu audytu i kontroli, finansów publicznych oraz samorządu terytorialnego.

W ramach dotychczasowej działalności zawodowej dr Krzysztof Paliwoda zrealizował ponad 100 kontroli i audytów.

dr Krzysztof Paliwoda

Założyciel

adw. Monika Skrzypek-Paliwoda

Partner zarządzający

Kto jest naszym klientem?

Oferta kancelarii skierowana jest przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego (gmina, powiat, związek międzygminny, samorząd województwa), ich jednostek organizacyjnych (szkoły, biblioteki, zakłady gospodarki komunalnej, ośrodki pomocy społecznej) oraz innych podmiotów sektora finansów publicznych (szpitale, uczelnie wyższe, instytucje kultury, służby mundurowe, inspekcje i straże).

Kancelaria świadczy usługi również podmiotom gospodarczym (przedsiębiorcom) w zakresie, w jakim wykorzystują majątek lub środki państwowe lub komunalne oraz wywiązują się z zobowiązań na rzecz państwa lub jednostek samorządu terytorialnego. Klientami kancelarii są także wspólnoty mieszkaniowe (zarządy wspólnot), jakkolwiek ich aktywność wykracza poza sferę finansów publicznych.

Usługi kancelarii to także analiza i ocena wybranych aspektów funkcjonowania podmiotu – bez względu na formę prawną – którego kadra kierownicza nie ma należytej pewności czy jego działalność nie jest obarczona występowaniem nieprawidłowości lub nie ma wystarczającego zaufania do informacji i sprawozdań przekazywanych przez podległych pracowników. Oferujemy jednocześnie profesjonalne wsparcie na każdym etapie postępowań kontrolnych prowadzonych w podmiocie przez zewnętrzne instytucje kontrolne (NIK, RIO, US, CBA, ZUS, PFRON, i inne) a także zajmujemy się neutralizowaniem ewentualnych negatywnych skutków działań tych instytucji, zarówno w trakcie jak i tuż po zakończeniu postępowań kontrolnych.

 

Czy działamy samodzielnie?

Nie, ponieważ zajmujemy się materią nader trudną. Dlatego na bieżąco współpracujemy z gronem ekspertów, zarówno praktyków z sektora publicznego jak i teoretyków (wykładowców akademickich). Współdziałamy z biegłymi rewidentami, doradcami podatkowymi, kadrą zarządzającą podmiotami administracji publicznej oraz specjalistami organów nadzoru (NIK, RIO, SKO, KAS, nadzór wojewody). Ściśle współpracujemy z Kancelarią Adwokacką Semper Lex prawo i podatki, specjalizującą się w obsłudze prawnej jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów gospodarczych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.

 

Ile to kosztuje?

Wynagrodzenie kancelarii ustalane jest podczas indywidualnego spotkania ze zleceniodawcą. Jego wysokość uzależniona jest od rodzaju zlecenia (stałe lub jednorazowe), terminu wykonania oraz szacowanego nakładu pracy. Wynagrodzenie może być płatne w formie ryczałtu lub rozliczane według stawki godzinowej.

Na co w zamian możesz liczyć?

Obsługiwane podmioty otrzymują od nas usługi o najwyższym standardzie, oparte o najlepsze, wypracowane w toku wieloletniej praktyki, wzorce i rozwiązania. Doceniamy zaufanie, którym obdarzają nas szefowie jednostek dla których pracujemy, dlatego gwarantujemy zachowanie w całkowitej poufności powierzonych nam spraw.